Dag 268 - En lång men bra dag

Idag har varit en otroligt lång dag, kom hem för snart en timme sen efter att ha repat inför pjäsen. Tveksam på om folk verkligen kommer fatta. Den är sjukt invecklad. Jaja vi får se hur det blir. Eftersom det här är min blogg och ingen annans tar jag mig friheten att skryta då jag fick tillbaka mitt engelska nationella idag och blev så otroligt nöjd. Fick 10/10 på alla delar och enormt mycket beröm från Britt-Marie och det var så himla skönt att höra. Hon sa att det endast är en eller två elever varje år som får det i engelska B och att jag skulle vara stolt så det tänker jag. Tänker fullständigt skita i jantelagen som innebär att jag borde säga att det gick helt okej och sen le och vara tyst. Nej det gick superbra och jag har jobbat för det = jag förtjänar det. Känner mig nu i princip klar med skolan. Har ett idrottsprov, en ffk-redovisning och ett engelska-föredrag kvar men sen är det slut! Om man bortser från praktikrapporten (som de fram tills i år har behövt skriva på franska!) Tack och lov att vi inte ska göra det. Vi ska dock redovisa om dem muntligt på franska men det ska nog gå. Iaf så är det inget som stressar mig nu då vi inte ens har börjat praktisera än. Något som stressar mig dock är Islands förbannade vulkaner. Vad ska de få utbrott nu för?! Jag dör om det där askmolnet hindrar mig från att åka på fredag. Det skulle bli så himla jobbigt! Problemet med packningen som jag gnällde över igår har dock löst sig för jag ska få låna en våg av Karin så att jag kan väga mina väskor och planera :D Himla bra! Då kan jag ju packa dem med lite marginal så får det lösa sig bäst det vill med den andra väskan när jag åker hem på riktigt sen.

En lite cool bild från metron som Stina tog i fredags

Nu ska jag skypea lite och sen är det idrottsplugg som gäller. Imorgon börjar jag 8.10 med en sjuuukt ovärd NK-lektion. Otroligt oinspirerande... Något roligare dock är att jag är med i festkommittén och ska toastmastra (verb?) på avslutningsmiddagen. Blir lite extra jobb men det är det värt. Har också insett att jag måste ta med mig två fina klänningar från Sverige - en att ha på middagen och en på själva avslutningen i kyrkan. Vilka ska jag ta är då frågan....?
Får sova på saken. Imorgon ska vi till svenska ambassaden och göra jag vet inte vad. Vi slipper ha franska i två timmar dock så det är nice.

Pussar till alla och till er där hemma så får ni gärna uppdatera mig om hur det ligger till med det satans askmolnet!

Kommentarer
Postat av: Syster Johanna

Jag dör om du inte kan komma hem på fredag, du måste vara hemma på min student! Du måste hålla koll på flighterna ifrån CDG så att de fortfarande åker, och om inte så får du boka tåg på en gång!

2011-05-24 @ 20:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0