Dag 283 - Andra dagen på praktiken

Jag är helt slut. Jag gick upp sju imorse och kom hem från praktiken kvart över åtta. JAG VILL ALDRIG BLI VUXEN OCH JOBBA! Inte om det ska vara såhär! Fattar ni att man alltså har ca: 2h 45 min per dag att göra det man vill. Vad är det för ett liv!?! Ska man sen ha barn och hem också så kommer man väl få en kvart för sig själv per dag. USCH! Ja som ni kanske märker har min andra dag inte varit lika kul. Egentligen är det inte att det har varit tråkigt för det har det inte utan mer för att dagarna är så sinnessjukt långa. Pendlandet gör det hela så otroligt utdraget. Man kommer liksom aldrig hem. Idag har jag inte varit på någon utflykt utan endast suttit på kontoret. jag har bl.a. översatt ett dokument om elektroniska etiketter och deras tillbehör på franska till engelska, förberett 40 "lådor" innehållandes etiketter och broschyr som de tar med sig på försäljningsmötena, lyssnat i två timmar när de förklarat hur beställningar tas emot och uppfylls och försökt förstå det som hände på skärmen. jag har även fört in information om 22 företag till ett gemensamt dokument på datorn. När jag var klar så var klockan sju och jag frågade om det kanske var möjligt att få åka hem. Jag vet att man absolut inte får göra så men jag orkade verkligen inte längre. Jag hade varit där i nästan precis tio timmar då och vi får egentligen jobba MAX 7 h + 1 h lunch. Kom hem kvart över åtta, åt, la mig i sängen, skrev loggbok i en halvtimme och nu skriver jag samma sak här. Vill skypea men familjen är inte inne idag heller.

När jag blir vuxen ska jag ha ett jobb som jag verkligen tycker är roligt och intressant. Det ska inte innehålla elektroniska etiketter.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0